مسجد عائشة بالمحاميد - FC32+GPH مسجد عائشة بالمحاميد

4.7/5 based on 8 reviews

Contact مسجد عائشة بالمحاميد

Address :

FC32+GPH مسجد عائشة بالمحاميد، Almahameed 22396, Saudi Arabia

Phone : 📞 +987
Postal code : 22396
Categories :

Y
Yusuf Alasmari on Google

يعجبني ذلك
I like that
ا
ابو فارس on Google

مسجد
Mosque
M
Manar 1md on Google

نظيف
clean
ج
جمعان المالكي on Google

جميل
Nice
ا
ابو مصلح on Google

الله اكبر
Allah is the greatest
ع
عادل السلمي on Google

لانه مسجد رائع
It is a wonderful mosque
ب
بندر ألدوسي on Google

اللهم صل على محمد وآل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد
O Allah, bless Muhammad and the family of Muhammad as you prayed to Abraham and to the family of Abraham
م
مهارات لاعب on Google

الله أكبر الله أكبر الأذان الذي استمر عليه بلال بين يدي رسول الله ﷺ هو ما ثبت من حديث عبد الله بن زيد بن عبد ربه، وصفته: ((الله أكبر، الله أكبر، الله أكبر، الله أكبر، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن محمدًا رسولُ الله، أشهد أن محمدًا رسولُ الله، حيَّ على الصلاة، حيَّ على الصلاة، حيَّ على الفلاح، حيَّ على الفلاح، الله أكبر، الله أكبر، لا إله إلا الله))، والإقامة في هذا الحديث: ((الله أكبر، الله أكبر، أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن محمدًا رسولُ الله، حيَّ على الصلاة، حيَّ على الفلاح، قد قامت الصلاةُ، قد قامت الصلاة، الله أكبر الله أكبر، لا إله إلا الله)).[17] - ويقول في أذان الفجر بعد حي على الفلاح: ((الصلاةُ خيرٌ مِنَ النوم، الصلاةُ خيرٌ من النوم)) [18]؛ ولحديث أنس قال: ((من السنة إذا قال المؤذن في الفجر: حيّ على الفلاح، قال: الصلاة خير من النوم)) [19]، فيكون أذان بلال بحضرة النبي خمس عشرة جملة، والإقامة إحدى عشرة جملة، ومما يؤكد ذلك حديث أنس قال: ((أُمِرَ بلال أن يشفع الأذان ويوتر الإقامة، إلا الإقامة)) [20]، والمعنى يأتي بالأذان مثنى مثنى، أو أربعًا أربعًا، فالكل يصدق عليه أنه شفع، وهذا إجمال بينه حديث عبد الله بن زيد، وحديث أبي محذورة، فشفع التكبير في أوله أن يأتي به أربعًا أربعًا، وشفع غيره أن يأتي به مرتين مرتين، وهذا بالنظر إلى الأغلب، وإلا فإن كلمة التوحيد في آخر الأذان، وفي آخر الإقامة مفردة بالاتفاق، والتكبير في الإقامة وتر بالنسبة إلى التكبير الرباعي في الأذان، وكذلك يكرر التكبير في آخر الإقامة، ويكرر لفظ الإقامة وتفرد بقية الألفاظ.[21] وإن أذن وأقام بما في حديث أبي محذورة فلا بأس.[22]
God is great God is great The call to prayer that Bilal continued before the Messenger of God ﷺ is what is proven from the hadith of Abdullah bin Zaid bin Abd Rabbo, describing it: ((God is great, God is great, God is great, God is great, I bear witness that there is no god but God, I testify that there is no god Except for God, I bear witness that Muhammad is the Messenger of God, I bear witness that Muhammad is the Messenger of God, live on prayer, live on prayer, live on success, live on success, God is great, God is great, there is no god but God)), and the residency in this hadith: (( (God is great, God is great, I bear witness that there is no god but God, I bear witness that Muhammad is the Messenger of God, live on prayer, live on success, prayer has been established, prayer has been established, God is great, God is great, there is no god but God)) [17]. ] - He says in the morning call to prayer after Hayy Ali Al Falah: ((Prayer is better than sleep, prayer is better than sleep)) [18]; And according to the hadith of Anas, he said: ((It is from the Sunnah if the muezzin says at dawn: Live on the farmer, he said: prayer is better than sleep)) [19], so Bilal’s call to prayer in the presence of the Prophet is fifteen sentences, and the iqaamah is eleven sentences, and what confirms this is the hadith of Anas he said ((Bilal was commanded to intercede for the call to prayer and the Witr prayer, except for the Iqamah)) [20], and the meaning comes with the call to prayer two by two, or four by four. At the beginning of it is to bring it four by four, and the other intercession is to bring it twice twice, and this is in view of the majority, otherwise the word Tawheed is at the end of the adhaan, and at the end of the iqaamah is singular by agreement, and the takbeer in the iqaamah is an odd one in relation to the fourfold takbeer in the adhaan, and the takbeer is also repeated in the call to prayer. The end of the iqaamah, and the word iqaamah is repeated and the rest of the words are unique.[21] If he gives permission and performs what is mentioned in the hadeeth of Abu Mahdhurah, then there is nothing wrong with it.[22]

Write some of your reviews for the company مسجد عائشة بالمحاميد

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *