العربية للعود Arabian Oud - Al Iskan

3.6/5 based on 8 reviews

Contact العربية للعود Arabian Oud

Address :

Al Iskan, Buraydah 52384, Saudi Arabia

Phone : 📞 +9999
Postal code : 52384
Website : https://arabianoud.com/
Opening hours :
Monday 9AM–12PM
Tuesday 9AM–12PM
Wednesday 9AM–12PM
Thursday 9AM–12PM
Friday 4–11PM
Saturday 9AM–12PM
Sunday 9AM–12PM
Categories :

Al Iskan, Buraydah 52384, Saudi Arabia
س
سعد سالمSaad Salem on Google

غالي والروائح ليست جيده جدا
Expensive and smells not very good
h
hessah hrb on Google

في التخفيضات اسعارهم مجنونه وعطوراتهم خلوه و ثابته خاصه الطقم النسائي اللي في وسطه ورده
The cuts in prices crazy and their perfume free and fixed special women's kit in the middle and rose
D
Djsmsm م on Google

تعامل راقي وتنوع العود والعطور والتميز و الخصومات
Classy deal, diversity of oud, perfumes, distinction and discounts
س
سليمان ابو زايد on Google

العربية للعود مايجي منهم إلا الطيب وفضل عود
The Arabian Oud does not come from them except the good and the preferred Oud
N
Norah Alazmi on Google

العطر عنده شي خرافي رووعه وثابته عنده عود ومسك اسود ابيض والبخووور خيال عنده وثابنت
The perfume has a fabulous, wonderful and fixed fragrance, it has a stick and a white black musk, and the fragrance is an imagination that has a constant.
إ
إبراهيم محمد الدوسري on Google

أثر المعاصي والذنوب على العبد في الدنيا والآخرة قدَّر الله -تعالى- أن يكون كل ابن آدم خطّاء، وخير الخطّائين من يُبادر للتوبة، فالذنوب والمعاصي قد تؤدي إلى زوال النعم والكثير من العقوبات التي تنقسم إلى قسمين، وهما: عقوبات شرعية، وعقوبات قدرية، وتكون هذه العقوبات في القلب أو في البدن أو فيهما معاً، ومنها ما يكون بعد الموت أو يوم المحشر، فلا يمكن أن تُترك الذنوب دون محاسبة، وقد يظن الناس ذلك لجهلهم، يقول النبي -صلى الله عليه وسلم: (إنَّ الرجلَ ليُحرَمُ الرزقَ بالذنبِ يصيبُهُ، ولا يردُّ القدرَ إلا الدعاءُ، ولا يزيدُ في العمرِ إلا البرُّ)،[٤] ومن صور هذه الأضرار:[٥] الحرمان من نور العلم الذي يُعدّ من صور النعيم المُعجّل للعباد في الدُنيا، فاكتساب العبد للذنوب يؤدي به إلى الظلام في البصيرة، فعندما أُعجب الإمام مالك بذكاء تلميذه الإمام الشافعي -رحمهما الله- قال له: (إني أرى أن الله قد ألقى على قلبك نورا فلا تطفئه بظلمة المعصية). الشعور بالوحشة في القلب، وتبدأ الوحشة بين العبد وربه، ثمَّ تنتقل لعلاقة العبد المُذنب مع العباد، حتى يشعر بها أقرب الناس إليه، فلا يجد في نفسه الانتفاع من مجالس الصالحين، وإنَّما يرغب بحضور مجالس السوء، فتغدو حياته مريرة؛ لأنَّه كلما ابتعد عن الله -تعالى- زادت هذه الوحشة والظُلمة في قلبه، وكلما اقترب زاد أُنسه بالله تعالى. الافتقار للتوفيق في حياته، مع الشعور بتعسّر الأُمور، فيرى الأبواب مُغلقة في وجهه، بخلاف من اتقى الله تعالى، فإنَّه يجد من كل هم فرجاً ومن كل ضيقٍ مخرجاً. الضعف في بدنه، فالمؤمن يجد قوة في قلبه تنعكس على سائر بدنه، وإن كان العاصي قوي في بدنه، فإنَّه شديد الضعف عند الحاجة. الحرمان من الرزق، فكما ارتبطت سعة الرزق بتقوى الله تعالى، فإنَّ أكثر ما يجلب الفقر هو البعد عن تقوى الله وطاعته، ويكون ترك التقوى باقتراف الذنوب والمعاصي وترك الفرائض والواجبات. نزع البركة من العمر، فمن أقبل على الذنوب ضاعت أيامه، فحياة الإنسان الحقيقية تُقدّر بالأوقات التي قضاها بطاعة الله -تعالى- وعبادته. الحرمان من فعل الطاعة؛ لأنَّ الطاعة لا تحصل للعبد إلا بتوفيق من الله تعالى، فعندما يختار العبد طريق المعاصي والذنوب فإنَّه يضعف في نفسه الإقبال على الطاعات، والمبادرة للتوبة بعد اقتراف السيئات، يُروى أن رجلاً جاء للحسن البصري في مسألة، فقال أنَّه يتجهز لقيام الليل ولا يقوم، فردَّ عليه الحسن البصري قائلاً: (ذنوبك قيّدتك)، كما قال سليمان الداراني رحمه الله: (لا تفوت أحدًا صلاة الجماعة إلا بذنب). الذل في نفسه، فالعزيز من أطاع الله -تعالى- وخالف هواه، يقول سليمان التيمي: (إن الرجل ليصيب الذنب في السر فيصبح وعليه مذلته). الهوان على الله وعلى الناس، ومن هان على الله -تعالى- فلا عزة له بحال من الأحوال، كما أنَّه -تعالى- ينزع كرامته من أهل المعصية، بخلاف أهل الطاعة، يقول أبو الدرداء رضي الله عنه: (إن العبد ليخلو بمعصية الله تعالى فيلقي الله بغضه في قلوب المؤمنين من حيث لا يشعر). فقدان البصيرة وانعدام الغَيرة، فيغدو يستحسن القبيح، ويستقبح الحسن، ولا يكتفي بفعل الذنوب وإنَّما يدعوا الناس إليها ويُزيِّنها لهم. فقدان النعم، فكما أنَّ النعم تُستجلب بطاعة الله تعالى، فإنَّ الذنوب والمعاصي تمنعها. ذهاب الحياء، فيصبح العاصي غير مُبالٍ باطلاع الناس على قبح ما يفعل، فيُجاهر دون خوف من الله -تعالى- أو حياءٍ من عباده. إلف الذنوب والمعاصي والاعتياد عليها، فبعض العُصاة يصل إلى التفاخر بمعصيته دون أن يرى قُبحها، ويتألم بالبعد عنها. الغفلة في القلب، فتكاثر الذنوب يؤدي إلى صدأ القلب، يقول الحسن رحمه الله: (هو الذنب على الذنب حتى يعمى القلب)، فيشعر وكأن على قلبه غلاف ويأسره الشيطان. نزول النقم، يقول ابن القيم: (ومن تأثير المعاصي في الأرض: ما يحل بها من الخسف والزلازل، ويمحق بركتها، وكثير من هذه الآفات أحدثها الله -تعالى- بما أحدث العباد من الذنوب)، فعاقبة اقتراف الذنوب وخيمة بالدنيا والآخرة، فالمذنب إن لم يُعجّل بالتوبة في الدنيا، فهو في الضنك والضيق في الدنيا، وفي العذاب المقيم في الآخرة. دواء الذنوب والمعاصي يحتاج الناس إلى معالجة أنفسهم من الذنوب بقسميها، وهما: الصغائر والكبائر، فالذنوب تُشبه الأمراض الحسيّة التي على الناس الحرص على الوقاية منها والابتعاد عن أسبابها وعدم الاستسلام لها، فكما أنَّ
The effect of sins and sins on the slave in the world and the hereafter God estimated that every son of Adam be sinners, and the best of sinners to initiate repentance, sins and sins may lead to the demise of graces and many of the punishments, which are divided into two parts, namely: legitimate punishments, and fatal punishments, and be These punishments are in the heart, in the body, or in both, including after death or the day of the mahram. Sins cannot be left unaccounted for, and people may think so because of their ignorance. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) says: The fate does not return only prayer, and does not increase in age except righteousness), [4] This disadvantage: [5] Deprivation of the light of science, which is a form of accelerated bliss for slaves in the world, the acquisition of sins leads to darkness in the vision, when Imam Malik impressed the intelligence of his disciple Imam Shafi'i - God have mercy on them - said to him: (I see that God He has cast on your heart a light so as not to extinguish it in the darkness of sin. Feeling of brutality in the heart, and start the brutality between the slave and his Lord, and then move to the relationship of the slave guilty with the slaves, so as to feel the closest people to him, he does not find himself in the use of the councils of the righteous, but wants to attend the councils of bad, so his life becomes bitter; This has increased the brutality and darkness in his heart. Lack of success in his life, with the feeling of the difficulty of things, he sees the doors closed in his face, unlike those who fear God, he finds out all who are vulva and all narrow way out. Weakness in his body, the believer finds strength in his heart reflected on the rest of his body, and if the sinner is strong in his body, it is very weak when needed. Deprivation of livelihood, as the capacity of livelihood has been linked to the piety of God, the most that brings poverty is the distance from piety and obedience to God, and be left piety committing sins and sin and leave the obligatory duties. Removing the blessing from the old, whoever accepted the sins lost his days, real human life is valued by the time spent by obedience to God Almighty and worship. Deprivation of the act of obedience; because obedience does not happen to the slave only with the conciliation of God Almighty, when the slave chooses the way of sin and sins, it weakens in itself the appetite for obedience, and the initiative to repent after committing bad deeds, it is narrated that a man came to visual good in a matter, he said that he is preparing for the night It does not, Hassan al-Basri responded by saying: (your sins restricted you), as Suleiman al-Darani (may Allaah have mercy on him) said: (Do not miss one of the congregation prayer only guilt). Humiliation in himself, dear who obeyed God - the Almighty - and contrary to the whim, says Solomon Altimi: (The man to inflict guilt in secret becomes and humiliated him). The humiliation of God and the people, and it is Han on God - Almighty - there is no pride in any way, and it - Almighty - takes away his dignity from the people of sin, unlike the people of obedience, says Abu Dardaa may Allah be pleased with him: (The slave to free the disobedience of God Almighty God hates the hearts of believers in terms of not feeling). The loss of insight and lack of jealousy, it becomes advisable to ugly, and Istqb Hassan, not only by the sins, but call people and adorn them. The loss of graces, just as graces are brought obediently to God, sins and sins prevent them. The disobedience goes, and the disobedient becomes indifferent to informing people of the ugliness of what he is doing, and he is professed without fear of God or the modesty of his servants. Wrapping sins and sin and get used to them, some disobedient up to boast of sin without seeing the ugliness, and pain away from it. Inattention in the heart, the multiplication of sins leads to rust of the heart, says Hassan may God have mercy on him: (is guilt on the guilt until the heart is blind), Feel as if on his heart cover and captured by the devil. The descent of vengeance, Ibn al-Qayyim says: (It is the effect of sin in the earth: what is resolved by the eclipses and earthquakes, and destroys its blessing, and many of these pests caused by God - the Almighty - including the latest servants of the sins) He hastens to repent in this world; Sins and Sins Medicine People need to treat themselves from their sins with two parts, namely: minor and major sins. Sins are like sensory diseases that people should be careful to prevent and avoid from their causes and not to surrender to them.
ر
ربي الله on Google

عندهم عطورات روعة شريت عطر ترتيل .. جدا جذاب وعندهم مخلطات جميلة وعندهم عود راقي لكن لا ادري هل هو الاصلي ام لا.. الموظفين محترمين وتعاملهم راقي وحريصين على رغبة الزبون مرة وجدو عندهم سلسال ذهب على الارض واتصلو على الزباين اللي جائوهم ذاك اليوم.. نشكرهم جدا على امانتهم
They have wonderful perfumes I bought a Tartel perfume .. very attractive And they have beautiful mixtures And they have a fine oud But I don’t know if it is the original or not .. The staff are respectful, treat them classy, ​​and take care of the customer's desire Once they found a gold chain on the ground And call the customers who came to them that day. We thank them very much for their honesty
Z
Ziyad on Google

good

Write some of your reviews for the company العربية للعود Arabian Oud

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *

Nearby places in the field of Perfume store,