Abu Obaida Mosque - Al Khaleej

4.7/5 based on 8 reviews

Contact Abu Obaida Mosque

Address :

7344 Al Cheikh Suleiman Ibn Abdallah Ibn Muhammad, Al Khaleej, Riyadh 13223, Saudi Arabia

Postal code : 13223
Categories :

7344 Al Cheikh Suleiman Ibn Abdallah Ibn Muhammad, Al Khaleej, Riyadh 13223, Saudi Arabia
م
مراد الهمام on Google

اللهم اجعلنا من المتقين و الخائفين منك يارب
Oh God, make us of the pious and afraid of you, Lord
ع
عبدالله البريكي on Google

مسجد جميل ورائع وموقع مميز للعمال في صناعية الخليج.. جزى الله خيراً من بناه وعاون على نظافته وترتيبه.
A beautiful, magnificent mosque and a great location for workers in Al-Khaleej Industrial Area. May God reward the one who built it and help to keep it clean and tidy.
d
dk majid on Google

بيت من بيوت الله وجزا الله القائمين عليه خير الجزاء وامامه من خيرة اهل الحي نحسبه كذالك
A house from the houses of God, may God reward those who are standing over it with the best reward, and before it is one of the best people of the neighborhood we think it is like that
e
eidhah alsaiari on Google

١ ربيع الأول ١٤٤٣
1 Rabi' al-Awwal 1443
ع
عرفات مسعد on Google

عن أبى هريرة رضى الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : " صلاة الرجل في الجماعة تضعف على صلاته في بيته ، وفي سوقه ، خمسا وعشرين ضعفا ، وذلك أنه : إذا توضأ ، فأحسن الوضوء ، ثم خرج إلى المسجد ، لا يخرجه إلا الصلاة ، لم يخط خطوة ، إلا رفعت له بها درجة ، وحط عنه بها خطيئة ، فإذا صلى ، لم تزل الملائكة تصلي عليه ، ما دام في مصلاه : اللهم صل عليه ، اللهم ارحمه ، ولا يزال أحدكم في صلاة ما انتظر الصلاة وعن عبد الله بن عمر رضى الله عنهما: أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: " صلاة الجماعة تفضل صلاة الفذ بسبع وعشرين درجة " قال الإمام ابن بطال رحمه الله: قوله : بسبع وعشرين درجة ، وخمس وعشرين ضعفًا ، وخمس وعشرين جزءًا ، يدل على تضعيف ثواب المصلى فى جماعة على ثواب المصلى وحده بهذه الأجزاء وهذه الأوصاف المذكورة وانظر إلى النبى صلى الله عليه وسلم وهو يبين لنا ثواب المشى إلى صلاة الجماعة: عن أبي موسى الأشعرى رضى الله عنه قال : قال النبي صلى الله عليه وسلم : " أعظم الناس أجرا في الصلاة أبعدهم ، فأبعدهم ممشى والذي ينتظر الصلاة حتى يصليها مع الإمام أعظم أجرا من الذي يصلي ، ثم ينام " وعن أبي هريرة رضى الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : " من تطهر في بيته ، ثم مشى إلى بيت من بيوت الله ليقضي فريضة من فرائض الله ، كانت خطوتاه إحداهما تحط خطيئة ، والأخرى ترفع درجة " وعن أبي بن كعب رضي الله عنه قال: كان رجل لا أعلم رجلا أبعد من المسجد منه ، وكان لا تخطئه صلاة ، قال : فقيل له : أو قلت له : لو اشتريت حمارا تركبه في الظلماء ، وفي الرمضاء ، قال : ما يسرني أن منزلي إلى جنب المسجد ، إني أريد أن يكتب لي ممشاي إلى المسجد ، ورجوعي إذا رجعت إلى أهلي ، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : " قد جمع الله لك ذلك كله " ومن أهمية صلاة الجماعة وعظم فضلها أن النبى صلى الله عليه وسلم رغب فى أداء الصلاة فى جماعة ولا سيما صلاة الفجر وصلاة العشاء: عن عثمان بن عفان رضي الله عنه قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: " من صلى العشاء في جماعة فكأنما قام نصف الليل ، ومن صلى الصبح في جماعة فكأنما صلى الليل كله " وعن أبي هريرة- رضي اللّه عنه- قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه وسلّم: «إنّ أثقل صلاة على المنافقين صلاة العشاء وصلاة الفجر، ولو يعلمون ما فيهما لأتوهما ولو حبوا، ولقد هممت أن آمر بالصّلاة فتقام، ثمّ آمر رجلا، فيصلّي بالنّاس، ثمّ أنطلق معي برجال معهم حزم من حطب إلى قوم لا يشهدون الصّلاة فأحرّق عليهم بيوتهم بالنّار» قال الإمام ابن دقيق العيد رحمه الله: ُخصت العشاء والفجر لأحد أمرين: إما لأنهما في الظلام والمنافق إنما يرائي الناس في الصلاة، كما قال تعالى: { وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلاةِ قَامُوا كُسَالَى يُرَاءُونَ النَّاسَ } [النساء:142]، فالعشاء والصبح تكونان في ظلام لا يرى أحد أحداً، فما دام لا أحد يراه فلن يذهب للصلاة، لكن الظهر تؤدى في النهار، وكذلك في العصر والمغرب الناس موجودون، فسيرائي في صلاته. والأمر الآخر أنه إذا كان الوقت صيفاً، وجاءت صلاة العشاء كان ذلك بداية برودة الجو بعد عناء في نهار الصيف؛ فيكون أدعى إلى الراحة والخلود، وفي الفجر يقصر وقت الليل، ثم مع قصر الليل يكون ليل الصيف في آخره أبرد، فهو أدعى إلى الخلود والراحة في الفجر. وإذا كان الشتاء فإن وقت العشاء مع قصر النهار وظلمة الليل وشدة البرد يخلّد إلى السكون، ومع طول الليل يشتد البرد، وهذه دواعي الجلوس والترك، ومن هنا كان الوعيد على الفجر والعشاء أشد؛ لأنهما يكتنفان بعوامل القعود والترك، ولذا جاء التحريض على هاتين الصلاتين بقوله صلى الله عليه وسلم: ( من صلى العشاء في جماعة، فكأنما قام نصف الليل، ومن صلى الصبح في جماعة فكأنما صلى الليل كله . وبين النبى صلى الله عليه وسلم أن الدرجات فى الجنة بكثرة الذهاب والغدو إلى المساجد لأداء فرائض الله عز وجل : عن أبى هريرة رضى الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : من غدا إلى المسجد أو راح أعد الله له في الجنة نزلا كلما غدا أو راح قال الإمام ابن بطال رحمه الله: فيه: الحض على شهود الجماعات ، ومواظبة المساجد للصلوات ؛ لأنه إذا أعد الله له نزله فى الجنة بالغدو والرواح ، فما ظنك بما يُعِدُّ له ويتفضل عليه بالصلاة فى الجماعة واحتساب أجرها والإخلاص فيها لله تعالى . وقال الإمام ابن رجب رحمه الله: ومعنى الحَدِيْث : أن من خرج إلى المسجد للصلاة فإنه زائر الله تعالى ، والله يعد لَهُ نزلاً من المسجد ، كُلَّمَا انطلق إلى المسجد ، سواء كَانَ فِي أول النهار أو فِي آخره
On the authority of Abu Hurairah, may God be pleased with him, he said: The Messenger of God, may God’s prayers and peace be upon him, said: “The prayer of a man in congregation is weakened by his prayer in his home and in his market, twenty-five times, and that is: if he performs ablution, then he performs good ablution, then he goes to the mosque and does not leave it Except for prayer, he did not take a step, unless a degree was raised for him, and a sin was placed on him, and if he prays, the angels still pray on him, as long as he is praying: O God, bless him and grant him mercy, and one of you is still in a prayer that does not wait for the prayer And on the authority of Abdullah bin Omar, may God be pleased with them: The Messenger of God, may God bless him and grant him peace, said: "Congregational prayer prefers prayer prayers twenty-seven degrees." Imam Ibn Battal, may God have mercy on him, said: Its saying: twenty-seven degrees, twenty-five times, and twenty-five parts, indicates the weakening of the reward of the chapel in congregation over the reward of the chapel alone with these parts and these descriptions mentioned And look at the Prophet, may God’s prayers and peace be upon him, showing us the reward for walking to congregational prayer: On the authority of Abu Musa al-Ash'ari, may God be pleased with him, he said: The Prophet, may God’s prayers and peace be upon him, said: “The greatest reward for prayer is the most distant of them. So the most distant walk is the one who waits for the prayer until he prays with the imam. The greatest reward is for the one who prays, then he sleeps.” On the authority of Abu Hurairah, may God be pleased with him, he said: The Messenger of God, may God’s prayers and peace be upon him, said: “He who purifies himself in his house, then walks to one of the houses of God to fulfill an obligation of God’s statutes. His steps were one of which degrades sin, and the other raises a degree.” On the authority of Abi Bin Kaab, may God be pleased with him, he said: A man did not know a man beyond the mosque from him, and he was not mistaken for a prayer. He said: He was told: Or I said to him: If I bought a donkey, I would install it in the darkness, and in al-Ramadha, he said: I am not pleased that my house is On the side of the mosque, I want my walk to write to me at the mosque, and my return if I go back to my family, so the Messenger of God, may God bless him and grant him peace, said: "May God gather all this for you." Among the importance of congregational prayer and the greatness of its virtue is that the Prophet, may God bless him and grant him peace, wished to perform prayer in congregation, especially dawn and evening prayers: On the authority of Uthman Ibn Affan, may God be pleased with him, he said: I heard the Messenger of God, may God bless him and grant him peace, saying: “Whoever prays dinner in congregation is as if he had risen at midnight, and whoever prays Fajr in congregation, as if he had prayed all night On the authority of Abu Hurairah - may God be pleased with him - he said: The Messenger of God, may God’s prayers and peace be upon him, said: “The heaviest prayer for the hypocrites is the evening prayer and the dawn prayer, and if they know what is in them, they will come to them even if they love. I have been told that I am ordering the prayer so that it will take place, then command a man, then pray for the people Then, I set out with men with them with bundles of firewood to people who did not witness the prayer, so I burned their homes with fire. ” Imam Ibn Daqeeq al-Eid said, may God have mercy on him Isha and dawn were singled out for one of two things: Either because they are in the dark and the hypocrite, but people see in prayer, as God Almighty said: {And when they rise to prayer, they are lazy and they see people} [Women: 142], and dinner and morning are in the darkness that no one sees, as long as no one sees it, he will not go to prayer, but in the afternoon and the Maghrib people are present, so my words in His prayers. The other thing is that if the time is summer, and the evening prayer comes, that was the beginning of the cold weather, after the trouble during the summer day, so it is called to rest and immortality, and at dawn shortens the night time, then with the shortness of night the summer night is at the end of it cooler, then it is called to immortality and rest At dawn. And if it is winter, then the time for dinner with the shortening of the day, the darkness of the night and the severity of the cold will go to rest, and with the length of night the cold will intensify, and these are the reasons for sitting and leaving, and from here on the dawn and dinner were more severe, because they are surrounded by factors of sitting and leaving, and therefore the incitement to these two prayers came by saying May God’s prayers and peace be upon him: (Whoever prays dinner in congregation, as if half-night rises, and whoever prays morning in congregation, as if he prayed all night. And the Prophet, may God’s prayers and peace be upon him, stated that degrees in Paradise are frequent going to and going to mosques to perform the duties of God Almighty: On the authority of Abu Hurairah, may God be pleased with him, on the authority of the Prophet, peace and blessings be upon him, he said: From tomorrow to the mosque or going Imam Ibn Battal, may God have mercy on him, said: In it: urging the witnesses of the congregations, and attending the mosques for prayers, because if God prepared for him, he would go to Heaven in paradise with souls and spirits, so what do you think of what he prepares for him and prefers to pray in the congregation and calculate its reward and devotion to God Almighty. Imam Ibn Rajab, may God have mercy on him, said: The meaning of the hadeeth: That whoever goes to the mosque to pray is a visitor to God Almighty, and God prepares for him a hostel from the mosque, whenever he goes to the mosque, whether it is at the beginning of the day or at the end of it
M
Mubarak Al-Badwi on Google

ما شاء الله مزدحم بالمصلى بشكل دايم الله يجعله عامر بالصلاة والمصلين
God willing, the chapel is always crowded May God make it full of prayers and worshipers
M
Mohammad Awais on Google

????????
s
sadik abrari on Google

Good

Write some of your reviews for the company Abu Obaida Mosque

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *

Nearby places Abu Obaida Mosque